Pagina's

zaterdag 17 december 2016

Dag 8. Zaterdag 17 december. Wat is nu eigenlijk de beste plek aan boord? Waar schommelt het 't minst? Sturen buiten? Voor de stoere zeebinken! Alle crew behalve uh ik. Ik heb mezelf ervoor uitgeroosterd. Te slapjes op de benen. Gekkenwerk. Werk voor de stuurautomaat. Ik ben de kokkie aan boord. Ik arme...ik slaap slecht. Veel argumenten als ik maar niet achter het stuurwiel hoef op die zwaaiende achterkant van Zahree. Ik geloof dat ik echt dispensatie heb. Dat met de hand sturen geeft wel wat rust op de boot. De stuurman(vrouw) anticipeert beter op de van verschillende kanten attackerende golven van ruim 3m hoog. Ik lieg als ik zeg dat we genieten van dit geweld...op een manier ook weer wel! De mijlen vliegen onder Zahree door en bekorten de zeereis met misschien wel een week. En ach....weinig wind en wel de golven...nog veel minder te hachelen!
We kunnen wel allemaal genieten van hoe die rollers eruit zien. Zittend in de ingang zie ik een muur van water achter Herbert oprijzen.  Zal ie? Nee toch? Nee hoor. Precies op tijd verheft Zahree haar elegante kont om haar aanvaller met bruisend geweld onderdoor te laten. Gemener zijn de zijwaarts sneaky kortere golven die wel eens in het gangboord wippen. Maar van een echt zout nat pak is het deze oversteek nog niet gekomen. Het is ook zaak niet te langzaam te gaan. De periode tussen de swell golven wordt steeds langer en dat is fijner.
Maar echt..mijn favoriete plekje is het korte eindje tegen de achterste mast in het dekhuis. Ik leun dan zo'n beetje tegen de mast en lees wat of suf maar een beetje. Of ook heerlijk: in de punt in de lage kooi aan bakboordzijde. Dan moet ik wel Thijs HEEL lief aankijken 😉! De boot lijkt daar minder uitslag te maken.
Verder NIEUWS! WEER EEN MAHI MAHI.
Drie keer raden wat wij eten vanavond???
Komt toch even later een splash zout aan boord springen...kajuit deurtje in..via de trap nb de eigenaarshut in. Dju! Dweilen geblazen voor Dominique en mij. Grrrrr!
Ik ga aftaaien. Er moet vis op de huid gebakken worden.
Groetjes van de Zahreetjes

Sent from Iridium Mail & Web.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten