Pagina's

zondag 11 december 2016

Dag 2 oversteek

Zondag  11 op maandag 12 december. Water..overal water en nog meer water. Of nee ... toch ook een vrachtschip op ramkoers nog wel. De lieverd wijkt voor ons uit. En nog steeds dat Franse zeilschip. Maar verder water! Af en toe een groep dolfijnen waar we allemaal zo vrolijk van worden. Als je niet net een tukkie aan het doen bent.. Deze keer jonge rakkers erbij die 10 dubbele schroeven uitproberen. Jammer...camera kaartje net vol. Grrrrr. Verder is er niet al te veel te melden. Omdat we nu de wind wat meer van achteren hebben gaan we wat minder snel maar nog snel genoeg. Overdag sturen we om beurten zo'n 1 1/2 uur om de stroom vretende stuurautomaat vrijaf te geven. Gisterenavond mahi mahi,  worteltjes, kwamkwammer sla en rijst. Heerlijke vis! Maar ik heb de crew aangezegd dat het weer 1pans curry's worden want al die schuivende pannen is een disaster!
Nu heb ik na een vrijaf-slaap van 9 uur de wacht van 6 uur tot 9. Zag ik de maan niet onder gaan vanwege bewolking en zie ik het achter ons langzaam licht worden.
Alles goed aan boord dus.
Dagafstand wordt iets minder dan gisteren vrees ik. Nog 1616 mijl te gaan. Wind ruim 20 knts. Snelheid nu 6 knts. Koers 255". Positie 15"34'N 29"19'W.
Groetjes de Zahreetjes

Sent from Iridium Mail & Web.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten